Obchody bez pokladen. Ahold spustil v Nizozemsku novinku pro rychlý nákup

Zapomeňte na fronty u pokladen, na to, že se pokladní při skenování dotýká všeho, co jste vyložili na pás a na několikanásobnou manipulaci s nakoupeným zbožím. S technologickou novinkou „Tap to go“ (Přilož a jdi) a prvním obchodem bez pokladen přišla už na konci loňského roku nizozemská společnost Ahold Delhaize, která v Česku provozuje obchody Albert. Po více než půlročním testování v nizozemském supermarketu Albert Heijn se novinka rozšiřuje do běžného provozu v dalších osmi desítkách obchodů.
A co když zákazník nějakou položku zapomene naskenovat? Foto: Albert Heijn

Novinka umožňuje zákazníkům rychle a pohodlně nakoupit i zaplatit, aniž by museli projít pokladnou. Jak to ale funguje?

Systém je založen na zákaznické kartě nebo aplikaci v mobilním telefonu, které jsou propojeny s bankovním účtem zákazníka. Když si zákazník vybere nějaké zboží, přiloží kartu nebo chytrý telefon k jeho elektronické cenovce. Ta se modře rozbliká na potvrzení transakce. Nakupující pak může zboží rovnou uložit do tašky, kabelky a podobně. Ukončení nákupu pak jen stačí potvrdit v mobilní aplikaci. Tím se platby dokončí a proběhne automaticky do deseti minut.

PSALI JSME:
Ženy se zdráhají používat platební transakce mobilem, ukazují data mBank

Technologická novinka „Tap to go“ urychluje nakupování a snižuje čas strávený v obchodě na minimum, říká Jan-Willem Dockheer, ředitel formátu Albert Heijn to go: „Moderní technologie se rychle vyvíjejí, stejně jako potřeby našich zákazníků, kterým chceme vycházet vstříc. Inovace Tap to go přináší rychlé, snadné a pohodlné nakupování“.

Pokud si zákazník nákup daného produktu rozmyslí, stačí jednoduše položku znovu naskenovat a odebrat ji ze svého nákupu. A co když nějakou položku zapomene naskenovat? Na tuhle otázku redakce portálu Finanční a ekonomické informace od tiskové mluvčí českého Albertu Barbory Vanko odpověď nedostala, stejně jako na to, jak se při používání „Tap to go“ odhalují krádeže.

PSALI JSME:
Prodavači smějí kontrolovat tašku jen se souhlasem zákazníka

Mluvčí ale připomněla, že firma investuje do zlepšení nákupního zážitku také pro zákazníky v českých obchodech. „Jde například o přestavby našich obchodů, jen za letošní rok takto kompletně zrekonstruujeme sedm desítek supermarketů a v novém konceptu jsme představili také několik hypermarketů ve velkých městech,“ říká Vanko a dodává: „Naše investice směřují také do zvyšování mezd kolegům na provozních pozicích, změny v sortimentu a zařazování více lokálních a zdravých položek do naší nabídky. To vše našim zákazníkům zlepšuje a zpříjemňuje nakupování.“

A za jak dlouho by se technologická novinka mohla objevit i v prodejnách Albertu v České republice? „Budoucí plány na inovace nebudeme pro tento moment prozrazovat, v případě jakýchkoli aktuálních novinek v Albertu vždy včas informujeme jak novináře, tak zákazníky,“ uzavírá Barbora Vanko.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Technologie

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB